4 weken later... - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Christel Loo - WaarBenJij.nu 4 weken later... - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Christel Loo - WaarBenJij.nu

4 weken later...

Blijf op de hoogte en volg Christel

14 Augustus 2012 | Australië, Wollongong

Vandaag is het precies 4 weken geleden dat ik thuis ben vertrokken. Voor mijn gevoel zouden het 4 maanden kunnen zijn. Ik merk dat ik langzaam wat begin te wennen aan het nieuwe leven. Met momenten blijft het moeilijk, maar ik heb wat meer mijn draai gevonden en krijg de tijd beter om ook als ik me eenzaam voel.

Afgelopen week stond vooral in het teken van verhuizen. Zoals ik eerder schreef, was mijn kamer vrijgekomen en zou ik mijn tijdelijke accommodatie verlaten. Vervelend vond ik dat, omdat ik net begon te wennen en veel mensen had leren kennen. Na een paar weken had zich een select groepje studenten (uit Australië, Canada en de US) gevormd, waarmee ik elke avond diner had. Zij eten nog steeds elke avond op dezelfde manier, echter zonder mij. Ik maak nu mijn eigen eten op mijn eigen plek. Goddank dat het inmiddels lukt om eten te maken, want gedurende de eerste dagen op de nieuwe locatie was dat niet mogelijk. In mijn vorig verhaal heb ik geschreven dat “alles toch niet zo in goede staat en ook niet heel hygiënisch was”. Na het weekend te hebben overleefd, bleek dit duidelijk een understatement! Ik merkte dat zelfs een sandwich smeren aan tafel niet mogelijk was. Verdere details laat ik liever achterwege. Dit liet me beslissen om met mijn huisgenoten te praten over mijn gevoel hierbij en wat hun idee van schoonmaken is. Gelukkig stemden ze in dat er iets zou moeten gebeuren. Vervolgens werd ik wel vriendelijk gevraagd of ik een lijst kon maken, want ze waren zo aan de zooi gewend dat ze niet echt zagen wat de problemen precies waren. Door een paar punten aan te wijzen, vielen al snel de kwartjes en zijn we met z’n allen aan het werk gegaan. Op dit moment is het wat meer leefbaar en hopelijk kunnen we dat ook zo houden.
Mijn eigen kamer heb ik dit weekend ook maar meteen opgeknapt, want zelfs een gehuurde poetsvrouw vond de situatie niet erg genoeg om er zichtbaar iets aan te veranderen.
Nu zit ik dus op mijn eigen plekje waar ik me opnieuw probeer te settelen. Het is hier moeilijker om andere studenten te leren kennen, omdat we zijn opgedeeld in meerdere units. Het is erg rustig en buiten kom je niet snel iemand tegen. Deze week komt de nieuwe huisgenoot in onze unit. Ik ben benieuwd of het iemand met een soort van zelfde achtergrond is als ik, want dat mis ik nog wel.

Gelukkig heb ik met de studenten van mijn vorige accommodatie nog regelmatig contact. Een van de Canadezen (Max) heeft ongeveer dezelfde interesses als ik en probeer met hem, vooral in de weekenden, wat leuke activiteiten te plannen. Verder begin ik het sporten een beetje op te starten en hoop ik daarmee ook wat soortgenoten te kunnen treffen.

Ook mijn werk komt steeds meer op gang. Na een aantal gesprekken met mijn begeleider (Dylan) begin ik een duidelijker inzicht te krijgen en kunnen we de komende weken wat meer praktisch bezig zijn met het voorbereiden van de data collectie voor de studie.

Ik zal dit keer wel wat foto’s uploaden met betrekking tot de afgelopen 4 weken ;)

Cheers,
Christel.

  • 14 Augustus 2012 - 15:43

    Verena:

    Heey Christel,

    Zelf koken geit det beter es breudjes bakken...:) Ich ving het nog ummer knap van dig... wel balen datse zover weg bus... Mis os avondje stappen wel heur... mer det kumt wel weer ooit...!
    Succes he...!

    xx

  • 16 Augustus 2012 - 09:32

    Bram En Arianne :

    Hoi Christel,

    Misschien als je aan de goede kant van het land staat en zwaait dat we naar elkaar kunnen zwaaien. Ik ben momenteel in Nieuw Zeeland. Haha. Stoer van je dat je het aandurft om zo ver weg te gaan wonen. En overal went het en wie weet wordt het dan weer zwaar om terug te gaan. Het ziet er in ieder geval mooi uit op de foto's! Succes en geniet er van.

    Groetjes,
    Arianne

  • 17 Augustus 2012 - 10:06

    Bram En Arianne :

    Vandaag heb ik naar je staan zwaaien.:) Die oversteek zou ik zeker maken! Dat is echt absoluut de moeite waard. Het is zo ontzettend mooi allemaal. En inderdaad ook actief.;) Gelukkig is broerlief ook sportief. Mede daarom, en omdat we gewoon twee handen op een buik zijn, hebben we besloten samen door Nieuw Zeeland te trekken gedurende een maand. Inmiddels zijn we helaas al over de helft, maar we genieten nog steeds. Is het inmiddels al mogelijk om van de vloer te eten? Je foto's zien er mooi uit, maar hoe is het land verder? Ook mooie natuur of zit je voorlopig vast in de stad?

    Groetjes,
    Arianne

  • 20 Augustus 2012 - 16:41

    Marga Hondorp:

    Hoi Cristel
    Ook ik ga je een beetje volgen tijdens je avontuur in Australie. Je hebt zo te zien al mooie plekjes bezocht en op de foto gezet.
    Ik hoop dat je langzaam maar zeker je draai een beetje krijgt in dat mooie land.
    Heel veel groetjes en toi, toi, toi!

    Marga Hondorp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Promoveren in Australië

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Time flies

31 Januari 2014

Thuis op vakantie

16 Oktober 2013

Documentaire

24 Juli 2013

One year Australia: a summary

06 April 2013

Ups and Downs
Christel

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 25900

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Promoveren in Australië

Landen bezocht: