Verse update - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Christel Loo - WaarBenJij.nu Verse update - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Christel Loo - WaarBenJij.nu

Verse update

Blijf op de hoogte en volg Christel

05 Augustus 2012 | Australië, Wollongong

Wollongong, 5-8-2012

Even een versere update.

Woensdag heb ik het bericht gekregen dat mijn kamer op de andere locatie beschikbaar was. Vanaf donderdag zou ik erin kunnen nadat alles ‘schoongemaakt’ was. Niet dus. Vrijdagmiddag heb ik mijn spullen bij elkaar gepakt en werd ik naar mijn unit gebracht. Ik had ’s ochtends al gehoord dat het enige meisje dat hier woonde, verhuisd was na 3 dagen. Toevallig wist ik dat eerder ook al een meid vertrokken was. Dat leek me erg typisch, 2 meiden vertrokken in 2 weken tijd! Ook was ik voorbereid dat er 4 jongens zouden wonen met Iranese en Egyptische afkomst. Hier gearriveerd schrok ik toch wel van de accommodatie. Het gebouw ziet er van buiten mooi uit (wederom foto’s volgen) en als ik de straat uitloop sta ik met mijn voeten op het strand (klinkt ook ideaal :) ). Echter van binnen is alles toch niet zo in goede staat en ook niet heel hygiënisch. De jongens zijn vriendelijk, maar merk toch wel het verschil in geslacht en afkomst. Ze hebben me verteld dat er binnenkort een meid zou arriveren. Hopelijk komt daar ook iets van terecht.. Tot die tijd moet ik weer opnieuw mijn draai zien te vinden. Moeilijk omdat ik net gesetteld was! Ik begon de partypoepers te leren kennen en visa versa. Verder mis ik de personen waar ik wel al iets mee had “opgebouwd”. Gelukkig blijven we contact houden en dingen ondernemen. De gemeenschappelijke tv met 10 zenders Olympische Spelen viel btw ook niet tegen! Het verschil tussen de accommodaties is trouwens dat de vorige “catered” was en de huidige niet. M.a.w. op de eerste locatie kwam ik thuis, schoof ik aan tafel, kletste nog wat na en ging ik olympics kijken. Nu zal ik mijn eigen boontjes letterlijk moeten doppen en voor m’n eigen moeten zorgen. Dat maakt ook het verschil in prijs en de reden om me voor deze aan te melden!

Nou goed, het weekend had ik al goed volgepland, dus vol goede mood ging ik er toch aan beginnen. Zaterdag was het plan om een beetje uit te slapen, wat echter uitliep in een vroege shocktoestand omdat ik een megaspin op mijn kamer had zitten. Wat een koud welkom! Rillend op mijn benen heb ik een van de jongens erbij geroepen die zo lief was om hem voor mij weg te halen. Diezelfde dag ben ik meteen een grote spuitbus gaan halen en heb ik alles volgespoten tegen de insecten. Het is hier wel normaal om spinnen in huis te hebben, maar aan de grootte moet ik zeker nog wennen!! Brr.. Dat worden nog wat slapeloze nachten.

De rest van het weekend was erg leuk. Zaterdagochtend in het zonnetje gejogd en gewandeld op/rond het strand. ’s Middags ben ik met een van mijn oude huisgenoten boodschappen gaan halen (dus ook de spuitbus) in het kader van de boontjes doppen. Daarna vlug omgekleed en met een groepje Europeanen die ik via de uni heb leren kennen naar een Mexicaans etentje/feestje bij iemand thuis. Goed eten, gezellige mensen en een waanzinnig uitzicht over de stad, de zee en het opkomen van de bijna volle maan!

Zoals ik eerder vertelde heb ik vandaag een “Bushwalk” gehad in Stanwell Park (ligt tussen Wollongong en Sydney). Dit was een georganiseerde wandeltocht voor internationale studenten, waar ik samen met een oude en een nieuwe huisgenoot aan deel heb genomen. Via een wandelpad hebben we eerst 200m geklommen, om vervolgens boven op de top rond te lopen en te genieten van schitterende uitzichten (je zou de foto’s eens moeten zien;) ). Na een zelf-gemaakte-en-meegenomen-lunch met uitzicht op bergen en zee zijn we afgedaald en nog even over het strand gelopen. Een van de begeleiders vertelde dat we met veel geluk een kangaroe zouden kunnen spotten. Helaas is dat niet gelukt. Er is wel een slang gespot, maar op dat moment waren wij de groep kwijt. Ik houd het dus nog even bij mijn huisdier Mr. Spider. De dag heb ik afgesloten met een flinke portie fish en chips met een uitzicht op de haven in Wollongong (vanuit mijn plek 10 min lopen langs het strand).

Vanaf morgen weer een nieuwe week. Ik probeer jullie snel weer te voorzien van de laatste nieuwtjes ;)

Christel.

  • 05 Augustus 2012 - 23:50

    Ruth:

    Waw, die wandeling klinkt gaaf, die spin iets minder! Wederom benieuwd naar foto's....

    Liefs

  • 05 Augustus 2012 - 23:57

    Miriam:

    hoi Christel,

    Nou je hebt al heel wat meegemaakt! Hoop dat je gauw je draai vindt en je thuisvoelt in je nieuwe accomodatie. Als ik je verslagen lees, heb ik het idee dat je al heel wat gezien hebt! Die spinnen en slangen lijkt me minder, dus blijf maar spuiten......! blijf je volgen....
    Groetjes miriam

  • 07 Augustus 2012 - 08:17

    Judith:

    Hoi Christel,

    Zo maak je nog eens wat mee zeg. Leuk om het allemaal te kunnen lezen...
    Het lijkt me een prachtig land...
    Hopelijk voel je snel thuis, maar dat komt volgens mij ook wel goed.

    Groetjes Judith

  • 12 Augustus 2012 - 15:15

    Elsenco:

    Hallo Christel,

    Je hebt al erg veel meegemaakt in die korte tijd. Spannend allemaal en mooi om te lezen.
    Vrijdag hebben wij je gemist bij de verjaardag in Holtum.
    Wij zijn erg benieuwd naar de foto's.

    Liefs,
    elsenco


  • 13 Augustus 2012 - 11:43

    Lianne :

    Hey Christel,

    Reuzeleuk die verhalen van jou !!
    Als ik dat zo lees kom je met onze Autan voor muggen niet ver bij al dat inheems ongedierte,
    maar ook dat zal op den duur wellicht wennen
    Blijf jij vooral van deze mooie verhalen schrijven, dan blijven wij jou zeker volgen !!

    Groetjes,
    Lianne


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Promoveren in Australië

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Time flies

31 Januari 2014

Thuis op vakantie

16 Oktober 2013

Documentaire

24 Juli 2013

One year Australia: a summary

06 April 2013

Ups and Downs
Christel

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 25905

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Promoveren in Australië

Landen bezocht: