Welkom op mijn site! - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Christel Loo - WaarBenJij.nu Welkom op mijn site! - Reisverslag uit Elsloo, Nederland van Christel Loo - WaarBenJij.nu

Welkom op mijn site!

Door: christelvanloo

Blijf op de hoogte en volg Christel

12 Juli 2012 | Nederland, Elsloo

Hallo allemaal,

Welkom op mijn pagina!

Ik start mijn laptop op en zie Thursday 12 July 2012, 10:18u Maastricht (Limburg) 14°C, 18:18u Wollongong (AUS) 17°C. Twaalf juli, dat houdt in nog maar 5 dagen. Brrr word er toch wel nerveus van. Vragen gaan door mijn hoofd, hoe zal alles gaan lopen?, hoe gaat het me bevallen? Nog steeds verschrikkelijk het idee zomaar van thuis weg te gaan. Maar er is ook de spanning, de hoop en het gevoel van binnen dat me aankomende dinsdag toch naar het vliegveld zal sturen. Nog nooit gevlogen, ook dat is een feit. Dat maakt het allemaal nóg spannender. Alles, maar ook werkelijk álles is nieuw en voor mij de eerste keer. Ik ben dan ook erg blij dat ik niet helemaal alleen ben op het moment dat ik in Australië arriveer. Gelukkig ken ik Xanne, die zo lief is om mij op te pikken en naar de plaats van bestemming wilt brengen. Haar wil ik meteen bedanken voor de kans die ik krijg om binnen hun team te promoveren aan de Universiteit van Wollongong. Xanne verwacht binnen een jaar klaar te zijn met haar proefschrift en ik hoop dat ik over een paar jaar met minstens zoveel plezier hetzelfde kan vertellen :)

Over het promoveren zal ik even wat meer vertellen. Ik heb vorige zomer in Maastricht mijn masterdiploma voor Bewegingswetenschappen gehaald. Als je verder wilt in de wetenschap, is het een logische stap om een promotieonderzoek te doen, waarmee je de titel “PhD” kan halen. Deze afkorting staat voor Doctor of Philosophy (check wikipedia ;) ). In Nederland duurt zo’n onderzoek minstens 4 jaar. In Australië wordt hier 3 jaar voor gerekend, wat meestal nog wat uitloopt. Dat betekent dat ik ook minstens 3 jaar in Australië aan de Universiteit van Wollongong zal gaan werken als “PhD Student”. Even een positieve benadering voor de mensen die me zullen missen: ik ben dus niet pás over 3 jaar klaar, maar ál een jaar eerder dan bij een “normale” promotie :). Goed he!?

Mijn woonplaats zal (in eerste instantie) ook Wollongong zijn. Dat ligt ongeveer 80km onder Sydney. Hier zit ik eerst op een studentenaccommodatie bij de universiteit. Mijn huurcontract loopt tot november. Dan moet ik kijken of ik nog even wil blijven of iets anders ga huren. Helaas is mijn kamer nog bezet als ik arriveer, maar gelukkig was dat probleem al opgelost voordat ik überhaupt wist dat er een probleem was. Geen probleem dus. Ik mag hopen dat dit de algemene instelling is in Australië. Daar zou ik zelf veel van kunnen leren! De oplossing is een alternatieve kamer op een andere campus voor 2 personen, zonder kamergenoot, met de mogelijkheid om gebruik te maken van “meals and cleaning”. Op mijn eigen accommodatie heb ik die luxe niet, dus ik hoop op deze manier rustig aan te kunnen wennen in een nieuw omgeving.

Ik zal jullie via deze pagina, via facebook en alle andere moderne technieken op de hoogte blijven houden van het nieuwe leven. Hopelijk kan ik dat volhouden tot het einde. Mocht het niet zo zijn en ik sta over een maand weer op Nederlandse grond, zal dat ook hier te lezen zijn ;) We zullen zien!

Groetjes,
Christel.

Ps. Wil je graag schrijven, smsen, skypen, leuke cadeautjes sturen of wat dan ook.. vraag even voor mijn gegevens als je die nog niet hebt ;)

  • 12 Juli 2012 - 10:42

    Hilly:

    Hallo Christel, ik wens je heel veel succes en veel geluk in Australië.
    Knap dat je dit aandurft.
    Kusjes, HIlly

  • 12 Juli 2012 - 11:54

    Ankie:

    Hoi Christel!

    We willen je bij deze heel erg veel succes wensen:) Vind het erg stoer dat je dit gaat doen! Geniet ervan en denk af en toe nog eens aan ons hier in het kikkerlandje he;)
    Groetjes en nogmaals heel veel succes!
    Ankie en Martijn

  • 12 Juli 2012 - 12:22

    Brenda:

    Hey Christel,
    Veel succes in Australie! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en goede reis alvast!!!

  • 12 Juli 2012 - 21:35

    Mendy:

    Heey muppedupke,

    Eigelijk hub ich alles al ein paar kjer gezag,mer dan toch nog mer unne kjer in ut klein! De bes unne topper datse in dien uppie noa dat verreweggie lendj geis "SUPER CHRISTEL GOES AUSTRALIA", dat wurd eine fantastische tied om nwats mje te vergeate! Jel veul succes en natuurlijk plezeer, ver hauwe contact! En ver zeen dich op ut veld weer truuk este dokter hupeldepup bes ;) hihi!

    Dikke knoevel
    Xx Mendy

  • 12 Juli 2012 - 23:04

    Xan:

    Christel, no worries, happy to help! Zoals ik al had gemaild geniet nog ff en dan op naar het grote avontuur. Hoop dat het je net zo goed gaat bevallen als mij! Een goede reis en tot in Sydney!

    See you soon,

    Xan


  • 13 Juli 2012 - 07:14

    Esther:

    Hoi Christel,
    Wow, nog maar 4 dagen.. Wat gaat de tijd snel. Ik wil je in ieder geval heel veel plezier wensen Down Under!! Geniet er van!
    Liefs Esther

  • 14 Juli 2012 - 07:44

    Kirsten:

    Hee Christel,

    Heel veel succes. Echt super cool wat jij gaat doen.

    Groetjes Kirsten

  • 14 Juli 2012 - 07:49

    Dionne:

    Lieve Christel,

    Ik lees dit verhaal nu voor de tweede keer en telkens krijg ik er kippenvel van.
    Echt super tof dat jij deze uitdaging aangaat :) en dat gaat jou zeker lukken!
    Ik ga je verhalen allemaal volgen, ik ben erg benieuwd naar je avonturen down under.

    Heeeel veel succes en natuurlijk ook veel plezier in Australië.

    Liefs x Dionne

    Ps. Het eerste wat je daar gaat doen is toch zeker ons boekje lezen hè ;) Hihi!

  • 14 Juli 2012 - 12:14

    Fam Hegelsom/Bours:

    Veel geluk en succes!

    Opa en oma Bours
    Fam van Hegelsom

  • 15 Juli 2012 - 08:58

    Saskia:

    Spannend.... weit wie se dich veuls, gans allein zo'n avontuur tegemoet, maar waal eg super sjiek! Geniet, geniet, geniet!!! en die musj oet Houtum hauwt ich waal in de gaate hihi

    Gooj reis en veul plezeer!!!
    groete oet Lin en
    xx van Tess

  • 15 Juli 2012 - 21:10

    Ellie Penders:

    Hallo Cristel.
    We wensen jou veel succes in Australie.
    Veel geluk en een hele mooie tijd.
    Spannend voor je maar wel heel leuk.
    Geniet ervan en een goede reis.
    Veel plezier xx Elly en Bert

  • 16 Juli 2012 - 09:26

    Laura:

    Heejj Christel,

    Je hebt me wel een reis uitgekozen als je eerste vliegervaring! Alvast een goeie (vlieg)reis naar Australië en ben benieuwd naar je eerste verhaal en foto's.

    x Laura

  • 17 Juli 2012 - 07:02

    Tim:

    Hej christel,

    Gooje vlucht vandaag! en veul succes! ben benuud wiese t gijs vinje.

    gr Tim

  • 17 Juli 2012 - 08:37

    Lianne:

    Hey Christel,

    Vandaag is het dan eindelijk zover !
    Onze Chris gaat Down Under
    Goede reis en veel plezier
    We gaan je zeker volgen
    En denk eraan: no worries, mate !!

    groetjes van Lianne en aanhang
    xxx

  • 17 Juli 2012 - 10:30

    Verena:

    Heeey Christel,

    Heel veul succes dao he... mer veer appe nog wel esse dao bus...! Succes mit de reis en geneet van het zunneke...

    xx

  • 17 Juli 2012 - 17:26

    Danielle:

    Daaaag poepchinees!!

    Super viel spass daar!!! Veurdatse het wits zitse alweer in dit kikkerlandje!!
    Dus musjke, geniet dur lekker van!

    Veer zulle dich missen!!!

    Xxxxxxx daan

  • 19 Juli 2012 - 09:43

    Brenda:

    Hiel veul succes dao in Australie, en zeker weten aog hiel veul plezeer!

    Ver zalle diech volgen heij in Remunj! ;)

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elsloo

Promoveren in Australië

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Time flies

31 Januari 2014

Thuis op vakantie

16 Oktober 2013

Documentaire

24 Juli 2013

One year Australia: a summary

06 April 2013

Ups and Downs
Christel

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 8692
Totaal aantal bezoekers 25903

Voorgaande reizen:

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Promoveren in Australië

Landen bezocht: